Jedna z najważniejszych fińskich stoczni, należąca do grupy Meyer, rozpoczyna program NEcOLEAP. Jego celem jest opracowanie neutralnego dla klimatu statku wycieczkowego, a także zdekarbonizowanie zakładu stoczniowego przy użyciu innowacyjnych rozwiązań przyjaznych dla środowiska.
W gdańskiej stoczni odbyła się 12 marca ceremonia położenia stępki pod jednostkę patrolową dla Straży Granicznej Finlandii (Rajavartiolaitos). Baltic Operator realizuje dla fińskiej stoczni Meyer Turku zlecenie budowy i częściowego doposażenia kadłubów pod dwa patrolowce typu Turva.
Meyer Werft podpisał umowę z jedną z największych firm oferujących rejsy wycieczkowe, Carnival Corporation. W ramach porozumienia podpisały kontrakt na budowę kolejnego, nowoczesnego wycieczkowca dla Carnival Cruise.
Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Ceremonią cięcia blach rozpoczęto prace nad kolejnym wycieczkowcem dla Royal Caribbean. Przed stoczniowcami ponad dwa lata prac, w trakcie których zbudują kolejną jednostkę, jaka znajdzie się w gronie rekordzistów w kategorii największych statków pasażerskich.
Od 1 stycznia tego roku komercyjne rejsy prowadzi duży wycieczkowiec Adora Magic City, należący do chińskiej firmy Adora Cruises. Rozpoczęcie regularnej żeglugi było celebrowane jako milowy krok dla chińskiego przemysłu stoczniowego, gdyż jest to pierwsza tego rodzaju jednostka, jaka powstała jego nakładem.
Na terenie fińskiej stoczni rozpoczął się montaż kadłuba drugiego statku klasy Icon, Star of the Seas. To kolejny etap budowy jednej z największych jednostek tego rodzaju. Uroczystość położenia stępki pod przyszły statek wycieczkowy przeznaczony do rejsów po Morzu Karaibskim odbyła się 15 grudnia.
Baltic Operator oficjalnie zainaugurował prace nad jednostkami patrolowymi OPV dla fińskiej Straży Granicznej.
W fińskim zakładzie odbyła się tradycyjna ceremonia wodowania przyszłego statku wycieczkowego Mein Shiff 7, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Najnowocześniejszy statek wycieczkowy na świecie Icon of the Seas już wkrótce wyruszy w swój pierwszy, dziewiczy rejs. Wczoraj, 27 listopada br. fińska stocznia Meyer Turku dostarczyła gotową jednostkę armatorowi, firmie Royal Caribbean Internarional. Po niedawno zakończonych próbach morskich, "Icon" jest gotowy do przyjęcia pierwszych pasażerów.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie